Kultúra
"Vidnyánszky nézetrendszerének alakulása egy identitáskereső folyamat következménye. Az Ukrajnában született, színházi diplomáját Kijevben ukránul szerző rendező eredetileg ott, abban a közegben tervezte szakmai kibontakozását. A beregszászi magyar színház létrehozása nem az ő kezdeményezése volt – de annak felvállalásával az ő ügye (is) lett. Ez fokozatosan ébresztette fel benne a hovatartozás, a kisebbségi sors tudatát, az ukránnal/orosszal szemben/mellett a magyar kultúrához való kapcsolódás igényét... Ebből következett közeledése ahhoz a politikai oldalhoz, amelyik e gondolatkör képviseletét hangsúlyosan felvállalta... A honi színi világra döntő befolyást gyakorló – világképét, tájékozódását, ízlését, habitusát tekintve baloldali-liberális – színházcsinálók, ideológusok és kritikusok szemében szálka lett nemzeti elkötelezettsége, keresztény szemlélete, közéleti szerepvállalása, utóbb egyértelmű jobboldali elkötelezettsége."
(Élet és Irodalom, 2013)
és
(Költészet a színpadon - a Vidnyánszky-korszak mérlege)
A Vidnyánszky család 2013-ban
KIEMELT ÍRÁSOK:
A rend mint esztétikai élmény (Matuz István)
Hol sírjaink domborulnak (A Hamlet Szolnokon)
Pornó a zenekari árokban (Gondolatok zenei világképünkről)
Versek tömjénfüstben (Ginsberg, Orlowsky)
Népzene fiatalok nyelvén (Délibáb együttes)